I Warunki ogólne.
- Przedmiotem gwarancji (zwanej dalej „Gwarancją”) są używane opony i felgi zakupione w sklepie internetowym https://konwit.pl oraz za pośrednictwem platformy Allegro (zwane dalej również „Towarami” ).
- Gwarantem w rozumieniu niniejszej Gwarancji jest KON – WIT PLUS Zajkiewicz, Kwiatkowski i Wspólnicy Spółka Jawna z siedzibą w Ksawerowie przy ul. Łódzkiej 183, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy KRS, pod numerem KRS: 0000154487, posługująca się numerem NIP: 7311798854 (zwana dalej również „Sprzedawcą”).
- Na używane opony ciężarowe, przemysłowe, rolnicze i felgi udzielana jest Gwarancja na okres 1 (jednego) miesiąca od daty dostarczenia Towaru Kupującemu.
- Na używane opony osobowe i dostawcze udzielana jest Gwarancja na okres 6 (sześciu) miesięcy od daty dostarczenia Towaru Kupującemu.
- Niezależnie od Gwarancji opisanych w pkt 3 i 4, na naprawy wykonane przez Sprzedawcę na sprzedanych oponach używanych udzielana jest Gwarancja na okres 3 (trzech) miesięcy od daty dostarczenia towaru kupującemu.
- Odpowiedzialność z tytułu Gwarancji obejmuje wady powstałe z przyczyn tkwiących w Towarach, a w szczególności wady konstrukcyjne lub uszkodzenia powstałe w czasie eksploatacji Towaru przed datą dostarczenia go Kupującemu, o ile ujawnią się one w okresie Gwarancji.
- Gwarancja nie obejmuje rekompensaty za utratę czasu, za czasową niesprawność pojazdu, niewygodę oraz związane ze złożeniem zgłoszenia gwarancyjnego niedogodności lub koszty, a także inne szkody będące następstwem wad Towaru.
- Gwarancją nie są objęte uszkodzenia opon powstałe wskutek:
- nieprzestrzegania wymogów eksploatacyjnych dotyczących opon, określonych przez Sprzedawcę,
- nieprawidłowego montażu lub demontażu,
- nieprawidłowej eksploatacji opony,
- eksploatacji niezgodnie z przeznaczeniem,
- złego stanu technicznego pojazdu, w tym nieprawidłowej geometrii zawieszenia, wadliwej zbieżności kół, wadliwych, uszkodzonych lub zużytych amortyzatorów, hamulców, sprężyn albo innych elementów zawieszenia,
- uszkodzeń mechanicznych: przecięć, przebić, w tym w szczególności spowodowanych uderzeniem bieżnikiem lub bokiem opony w przeszkodę,
- przeciążania opony i eksploatacji z niewłaściwym ciśnieniem (za wysokim lub zbyt niskim),
- nieprawidłowego przechowywania opony, w tym niezabezpieczenia przed działaniem ognia, substancji żrących, ropopochodnych, ozonu oraz działaniem temperatur powodujących degradacje gumy,
- nieprawidłowej techniki jazdy, a w szczególności gwałtownego hamowania i przyspieszania powodującego spalanie bieżnika oraz jazdy z zablokowanymi kołami,
- wypadku drogowego,
- umyślnego działania powodującego uszkodzenie opony.
- Gwarancja nie obejmuje opon nacinanych i naprawianych we własnym zakresie przez Kupującego (osobiście lub przy pomocy osób trzecich), bez względu na sposób i zakres naprawy oraz bez względu na osobę, która naprawiała oponę.
- W celu prawidłowej eksploatacji opony Kupujący jest zobowiązany:
- montować w pojeździe opony dokładnie tego rozmiaru, nośności i maksymalnej prędkości, jakie są określone w wymaganiach technicznych dla danego pojazdu,
- montować na osi pojazdu opony jednego typu (rozmiar, indeks nośności, symbol prędkości, konstrukcja, rzeźba bieżnika),
- opony po zamontowaniu na obręcz wyważyć dynamicznie,
- dokonywać regularnych pomiarów ciśnienia w ogumieniu,
- eksploatować opony z zachowaniem nominalnego obciążenia i ciśnienia eksploatacyjnego i zasad szczególnej staranności,
- sprawdzić dokręcenie koła po przejechaniu 30 km od jego montażu.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszych warunkach gwarancji zastosowanie znajdują powszechnie obowiązujące przepisy prawa, w szczególności przepisy ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta i Kodeksu Cywilnego.
II Procedura gwarancyjna i uprawnienia gwarancyjne
- Aby skorzystać z Gwarancji, Kupujący jest zobowiązany do:
- dokonania zgłoszenia gwarancyjnego na piśmie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres : info@konwit.pl,
- dostarczenia opony objętej Gwarancją do siedziby Gwaranta lub prowadzonych przez niego filii,
- przedłożenia dowodu zakupu opony,
- na żądanie Gwaranta – udostępnienia pojazdu do oceny stanu technicznego przez Gwaranta.
- Zgłoszenia gwarancyjne mogą być składane w siedzibie Gwaranta lub prowadzonych przez niego filiach.
- Zgłoszenia gwarancyjne rozpatrywane są w terminie 14 dni od dnia spełnienia warunków, o których mowa w ust. 1.
- W przypadku stwierdzenia wady Towaru, za którą Gwarant ponosi odpowiedzialność zgodnie z niniejszymi warunkami gwarancyjnymi, zgodnie ze zgłoszeniem gwarancyjnym, Gwarant według swojego wyboru i na swój koszt:
- dokona naprawy Towaru, o ile jest to możliwe, lub
- wymieni Towar na inny odpowiadający parametrom zakupionego Towaru lub
- zwróci Kupującemu cenę nabycia Towaru pomniejszoną o kwotę odpowiadającą procentowemu stopniu zużycia zakupionej opony/felgi.
III Dodatkowe warunki Gwarancji dla konsumentów oraz osób fizycznych zawierających umowę bezpośrednio związaną z ich działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tych osób charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nich działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Kupujący, któremu przysługuje status konsumenta lub który jest osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, może wykonywać uprawnienia z tytułu niezgodności Towaru z umową niezależnie od uprawnień wynikających z niniejszej Gwarancji. W przypadku braku zgodności Towaru z umową Kupującemu z mocy prawa przysługują środki ochrony prawnej ze strony i na koszt Sprzedawcy, zaś Gwarancja nie ma wpływu na te środki ochrony prawnej.
- Wykonanie uprawnień z Gwarancji nie wpływa na odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu niezgodności Towaru z umową.
- W razie wykonywania przez Kupującego uprawnień z Gwarancji bieg terminu do wykonania uprawnień z tytułu niezgodności Towaru z umową ulega zawieszeniu z dniem zawiadomienia Sprzedawcy o wadzie. Termin ten biegnie dalej od dnia odmowy przez Sprzedawcę wykonania obowiązków wynikających z Gwarancji albo bezskutecznego upływu czasu na ich wykonanie.